The Little Girl Diary

Bila Cinta Semakin Hambar
Thursday, 24 November 2011 | 22:20 | 8 Strangers
Assalamualaikum .



Walaupun korang sayang cinta pada si dia, namun adakalanya korang akan tiba-tiba rasa jemu dan malas untuk bertuemu dengannya. Korang mesti terpikir kenapa jadi macam ni kan ? Dalam hati masih ada saying .. Akan tetapi si dia semakin hari semakin membutakan korang jadi bosan untuk bersama dengan nya.  Perasaan itu wujud dengan beberapa faktor. Namun , jangan terburu-buru putuskan hubungan korang dengan si dia tu. Korang perhatikan perkara yang Lyssa nak story kat korang ni dulu ye...


Stoppp !! Pertahankan !
Kurang Variasi

Setiap kali korang ber-dating..korang Cuma akan dibawa ke satu tempat sahaja atau mungkin Cuma di rumah berbual-bual sambil menonton TV. Siapa pun akan jemu akan dah jadi rutin harian. Macam Lyssa jugak lah~Asyik2.. bila nak sembang.. Asyik dia nak dating rumah je. Bosan .Bosan.Bosan. Ok ! Sebaiknya korang ajaklah si dia bertukar tempat misalnya pergi jalan2. Pergi tepi pantai ke. Tak ke romantik tuhh .. Tak pun selalu ajak si dia pergi keluar makan kat mana-mana. Tak de lah bosan sgt . hehe =) kan ? kan ?



Terlalu lama


Mungkin korang dengan si dia terlalu lama bercinta. Sebelum ni , percintaan korang hanya bertahan  paling lama pun dalam enam bulan.. tetapi dengan si dia sudah lebih setahun. Tenang ! Sabar ! Ini Cuma masalah untuk membiasakan diri. Lagi lama korang kawan .. lagi banyak lah korang kenali sifat-sifatnya.. termasuklah yang buruk-buruk.. Jadi , untuk membiasakan  diri dengan semua benda tuh.. ianya perlu mengambil masa yang lebih lama. Jadi bersabatlah dulu ya. Jangan betindak mengikutkan perasaan taw ! =)
 
 
Jarak Jauh
Sewaktu awal bercinta si dia selalu  dan sentiasa bersama korang kan. Namun tiba-tiba korang dengan si dia ‘terpaksa’ berpisah kerana si dia diarahkan untuk tukar tempat kerja. Korang pasti akan rasa jemu bila bersendirian kan ? Namun jangan membuat keputusan yang melulu untuk berpisah. Nantikan korang boleh bertamu lagi. So sabar dan pertahankan cinta korang tuh ok .? =)

Cepat Bosan

Perghh ! Nampak sangat korang ni seorang yang cepat bosan. Tapi itu tak bererti korang tak sayang dengannya. Mungkin korang patut harus dan wajib belajar menepis perasaan bosan korang tu dan menghargai si dia untuk pertahankan perhubungan korang ni.




Putus ! Putus ! Putus !


Masalah sama

Setiap kali korang dengan si dia bertengkar pasti kerana masalah yang sama dan kedua-duanya sukar untik mengalah. Contohnya, si dia selalu maran apabil korang tidak memberitahunya setiap kali korang sampai di rumah ataupun jarang menelefon korang untuk bertanya khabar. Kalau sudah masalah sama jugak berlaku , rasanya baik sahaja korang berpisah. Okengg .??

Suka Orang Lain
 
Arghhh !! Bahaya sangat . Korang jadi semakin malas berjumpa dengan si dia kerana si dia sibuk membayangkan orang lain . Tambah- tambah lagi orang ketiga ini lebih menarik daripada korangg. Kalau sudah jadi begitu lebih baik korang tinggalkan je dia dahulu sebelum korang ditinggalkan . Ada pahamm ? =) Gud !
 
Tiada Lagi Cinta
 
Sekiranya alasannya sudah jelas, tidak apa lagi yang perlu koran tunggu.Tidak ada  gunanya korang tetap bersama dengan si dia kalau dalam hati masing-masing tu tidak ada lagi cinta. Buangkan jauh-jauh hasrat hati korang tu untuk mempertahankan hubungan percintaan korang dengan si dia . Okengg ? Chill ! ~





Older Post | Newer Post
All right reserved by Nurul Afrina